Zwangerschaps Pilates

Schrijf je nu in!

Zwangerschaps en Pilates

Fit je zwangerschap door!

Trainer pilates en voedigsdeskundige

Zwangerschaps Pilates

Hoe mooi kan het zijn, je lichaam op een hele bewuste manier trainen wat goed is voor de moeder en de foetus. Tijdens mijn opleiding Pilates & Zwangerschap heb ik de fijne kneepjes geleerd om dames die zwanger zijn te mogen begeleiden. Zwangerschaps-Pilates is er voor de 3 trimesters en ook na je bevalling zorgt Pilates dat je snel weer de oude bent. Als je zwanger bent kun je gewoon meedoen tijdens de regulieren lessen.

Op den duur zullen de Pilatesoefeningen worden aangepast tijdens je zwangerschap: 1E trimester: tijdens deze periode kunnen er nog heel veel Pilatesoefening gedaan worden.
2e trimester: tijdens de Pilatesoefeningen wordt je hoofd hoger gelegd en worden de rechte buikspieroefeningen eruit gehaald. Ook worden er een aantal oefeningen aangepast
3e trimester: tijdens deze periode worden er o.a. oefeningen vanuit een stoel gedaan, staande oefeningen en aandacht besteed aan de balans.

Iets speciaal voor de moeder. Gun jezelf ontspanning, beweging en een prettige zwangerschap!

Ik heb wat voordelen van zwangerschaps-Pilates voor je op een rijtje gezet:

  • Zwangerschaps-Pilates is er Voor, Tijdens & Na de zwangerschap.
  • Het versterkt je buikspieren, wat help om het gewicht van de groeiende baarmoeder te ondersteunen. Dit geeft enorm veel ondersteuning bij de bevalling
  • Diastasis recae: de rechte buikspieren staan uit elkaar. Sterke buikspieren zullen minder ernstig uit elkaar gaan en bij diastasis rectae zullen sterke buikspieren sneller herstellen.

 

  • Sterke buikspieren ondersteunen de bevalling.
  • Een goede lichaamshouding en een sterke core helpt je om het kantellen van de bekken te controleren. Een natuurlijk proces wat optreedt als de baby groeit.
  • Pilates geeft een stuk ontspanning wat je slaap verbeterd en je energielevel verhoogd.
  • Het help de bloedcirculatie te verhogen voor de moeder en de foetus. Dit help o.a. om spataderen en spierkrampen in de benen te voorkomen
  • Het verminderd rugpijn doordat je houding verbeterd en je buikspieren sterker worden.
  • Je herstelt sneller na de geboorte van je kind.
  • Het verhoogt het psychologische welzijn, je feel good factor, je zelfbeeld en zelfvertrouwen.
  • Het verhoogt je lichaamsbewustzijn, en het bewustzijn van je bekkenbodem. Dit zorgt dat je beter je bekkenbodem kan ontspannen en dat vergemakkelijkt weer de bevalling
  • Een goed getrainde bekkenbodem ontspant beter om de geboorte van de baby toe te staan.
  • Het verhoogt de doorbloeding.
  • Het verhoogd je uithoudingsvermogen wat helpt tijdens de bevalling en zorgt dat posities langer vastgehouden kunnen worden.
  • Je kan de Pilates oefeningen in een comfortabele rustige ruimte uitvoeren vergeleken in een regulieren fitnessschool.

“Een stevige core, getrainde bekkenbodemspieren en een juiste houding zullen je tijdens de zwangerschap enorm ondersteunen...”