Evenementen

Neem deel aan de Healthy Green Week!

Healthy green week

Healthy Green Week

Wat is de Healthy Green Week?

Pilates Studio To Flow organiseert 2x per jaar een Healthy Green Week, in het voorjaar en in het najaar. Een week waarin er alleen groene voeding en veganistisch wordt gegeten. De Healthy Green Week biedt o.a. een veilige manier van ontgiften en geeft rust aan je spijsverteringsorganen met name je lever. Door veel groene voeding of anders gezegd chlorofyl te eten, krijgen al je cellen meer zuurstof en worden gifstoffen uit je lichaam onttrokken. Chlorofyl is de groene kleurstof van de bladeren van planten en bomen.

Lees meer over chlorofyl in de eerste bladzijden van mijn boek.

In de Healthy Green Week krijg je een dagelijks menu waarin een ontbijt, een lunch en een diner wordt beschreven. Dit menu kan je de hele week volgen of je kan je eigen draai eraan geven. Je mag zoveel eten als je wilt alleen zijn dierlijke producten (zuivel, ei, vlees en vis) frisdranken, alcohol en koffie en alle koolhydraten (brood, pasta, aardappels etc.) verboden.

Voor wie is de Healthy Green Week geschikt?

Voor iedereen (18+) die zijn gezondheid wil verbeteren of versterken. 

Kosten: €30,00
incl. informatieavond, een boek, de menu's, begeleiding en een start pakket.

Wil je meer weten over de Healthy Green Week? Lees dan de eerste bladzijden van mijn boek.

De volgende Healthy Green Week is in de Voorjaarsvakantie
26 feb t/m 4 mrt

Voor mij is de Healthy Green Week een bijzondere ervaring om bewust te worden dat je niet zo veel hoeft te eten, maar de juiste dingen. Om beter voor jezelf te zorgen op het gebied van gezonde voeding door o.a. beter te lunchen dan die snelle boterham of cracker, hierdoor ben ik veel langer verzadigd. Ik voel me veel lichter in de Healthy Green Week en mijn verstopte holtes in mijn neus krijgen weer ruimte om vrij te ademen. Dit zegt waarschijnlijk dat ik in mijn dagelijkse leven iets eet waar ik allergisch voor ben. De Healthy Green Week geeft je hier ook meer inzichten in. Ik vind de Healthy Green Week goed vol te houden. Doordat ik veel Pilateslessen geef vind ik het belangrijk om op gewicht te blijven en goed voor mijn spieren te zorgen, dit doe ik door dagelijks mungbonen (eiwitten) te eten. En als laatste vind ik het fijn om dit met anderen te delen, om iedereen kennis te laten maken wat de Healthy Green Week voor hun kan betekenen.
Antoinet de Jong
To Flow
Antionette ervaring healthy green week
Ik ben door de Healthy Green week erachter gekomen dat ik niet tegen tarwe kan. Ik heb al jaren last van eczeem, benauwdheid en een loopneus. Ik blijf zeker groen fruit eten in de ochtend met veel afwisseling en s ‘middags meer groente gerechten en salades! Ik ben ook afgevallen en dat is een goede stimulans om door te gaan. Ik ga goed opletten wat ik eet en weer lekker sporten.
P. Schavemaker
De Healthy Green Week was voor mij een uitdaging die ik aarzelend ben aangegaan. Maar het is goed gegaan allemaal, ik vond het niet moeilijk om elke dag lekker te eten. Soms was ik de hele dag van huis, bijvoorbeeld een dagje naar Utrecht en dat was dan wel ingewikkeld, maar ook dat heb ik gered. Lang leve Tupperware. Het is voor mij een eyeopener hoeveel groene groentes er zijn, ik heb zeekraal leren kennen, ik weet nu dat ik op fruit tot 12 uur heel goed kan werken en ik ben een ietsepietsie afgevallen. Maar dat was niet de insteek. De insteek was: goed voor jezelf zorgen en daar hoort deze Grote Schoonmaak bij. De begeleiding van Antoinet was stimulerend en vrolijk makend! 
J. Tanja
De Green Healthy week vind ik echt een aanrader! In eerste instantie zag ik er best wel tegenop, want een week lang alleen maar groene groentes en fruit eten, is dat niet saai?? Maar om wat kilootjes te verliezen, en om nog meer inzicht in voeding te krijgen, ben ik toch gestart. Je krijgt weekmenu’s, met recepten, dus genoeg inspiratie. In eerste instantie is het wennen, en een beetje zoeken, maar als je de basislijnen weet, is het heel goed te doen, er is genoeg variatie en je mag zoveel eten als je wilt, als het maar groen is, dus geen trek gehad! Na een week ben ik een aantal kilo’s kwijt, voel ik me super, soepele gewrichten en heb ik nog meer kennis van gezonde voeding gekregen. Antoinet begeleid je goed, weet veel te vertellen en toe te lichten, heel fijn! Dit wil ik nog vaker gaan herhalen, gewoon, omdat het goed voor me is, en goed voelt en zo uiteindelijk een goed gewicht te bereiken!
C.
Afgelopen najaar heb ik voor het eerst met Antoinet meegedaan aan de Healthy Green Week. Ik was zeer benieuwd wat het me zou brengen, ik had dit nog nooit eerder gedaan. Maar had er zin in en ging ervoor! Boodschappenlijstje mee, inkopen gedaan en aan de slag. Er staat in het boek duidelijk beschreven wat je per dag, per menu nodig hebt. De eerste 2 dagen waren een beetje wennen en plannen maar daarna ging het eigenlijk vanzelf, miste niet eens m’n kopje koffie in de ochtend! Het heeft me goed gedaan, ik voelde me fit en m’n buik was een stuk minder “vol” en opgeblazen. Ook heb ik geleerd lekkere gerechten en soepen te maken met “alleen” groenten/bonen en wat kruiden of een lekkere olijfolie.  Na de Healthy Green Week zit er nog meer variatie in m’n voeding en dit ga ik zeker vasthouden. Ik doe de volgende keer weer graag mee!
Karen B.
Mijn tweede Healthy Green Week was totaal anders dan de eerste, en dat kwam omdat de eerste in de vakantie viel: alle tijd om met aandacht de benodigdheden te zoeken in de winkels en te koken. Daar was deze tweede keer geen sprake van, alles moest vlug, vlug, vlug. Vandaar dat ik grote hoeveelheden groene wokschotels maakte met allerlei ingrediënten uit de lijst van Antoinet door elkaar. Dat was dan zowel voor de lunch op het werk als voor het avondeten. De variatie zat 'm in de kruiden en de toevoegingen van b.v. pistachenoten. De éne keer gaf ik er een Italiaanse twist aan door basilicum en de andere keer een 'vis' twist door zeekraal en dille toe te voegen. De eerste twee dagen had ik erge hoofdpijn door het gemis van koffie. Verder heb ik het prima volgehouden en lekker gegeten, ondanks het gebrek aan variatie. En dat komt natuurlijk ook doordat je het samen doet en op een heel fijne manier begeleid wordt door Antoinet. Ik ga door met 's morgens tot 12 uur alleen fruit want dat bevalt me heel goed. Ik ben verlost van chronisch 'snot-in-m’n-strot', dat komt denk ik door mijn andere ontbijt (voorheen havermout). En ik ben drie kilo afgevallen. Was niet de opzet maar is mooi meegenomen.
Joke T.
De Healthy Green Week was voor mij een positieve ervaring. Ik vond de recepten heel verrassend en afwisselend. Ik vond de week goed vol te houden tot aan het weekend. Toen werd mijn verlangen om weer wat meer variatie toe te voegen wel erg groot.  Ik voelde me verder in de week goed, had geen honger.
Linda v T.