Voorwaarden



Afmelden

Kan je een keer niet komen? Meld je dan af via een e-mailtje, sms of een whatsappje.

Gemiste les Inhalen

In overleg mag je een gemiste les (als service) op een ander tijdstip binnen de lesperiode van 10 weken inhalen. Gemiste lessen worden uiteraard niet gerestitueerd.

Meenemen

Het is prettig om loszittende kleding te dragen tijdens de lessen, schoeisel is niet nodig. Verder een flesje water als je wat wilt drinken tussen de les door en een handdoek voor over de mat.

Aansprakelijkheid

Deelnemen aan de les is geheel op eigen verantwoordelijkheid. Pilates Studio To Flow, aanvaard geen aansprakelijkheid voor lichamelijk letsel, zowel voor, tijdens en na de lessen, en geen aansprakelijkheid voor diefstal van/of schade aan persoonlijke eigendommen.

Probleem met betalen? Overleg!

Laat de hoogte van het lesgeld nooit de reden zijn om je niet (opnieuw) aan te melden. Als het nodig is, kunnen we samen zoeken naar een betaalbare oplossing zodat je toch deel kunt nemen aan de lessen.

Zwangerschap

Pilates kan je blijven volgen tijdens je zwangerschap tot het moment van bevalling. Pilates Studio To Flow heeft hiervoor de zwangerschaps-Pilates opleiding afgerond. Je lessen zullen worden aangepast. De mogelijkheid is er om de lessen op elk moment voor de bevalling stop te zetten en te vervolgen na de bevalling.

Vakantie of ziekte

Mocht je tussentijds lang op vakantie gaan (v.a. twee weken) of je bent een langere tijd ziek en heb je nog lessen staan, dan worden jouw lessen stopgezet vanaf de derde vakantie- of ziekteweek en te vervolgen als je weer terug bent. Je mist dan twee lessen die je in kan halen in hetzelfde blok.

Laat je competitieve mindset los.

Je traint immers voor jezelf en niet voor een ander. Het doel van de lessen is dat je 'mindful' aanwezig bent. Als je met aandacht aanwezig bent en bewust beweegt dan zal je geest tot rust komen. Het gaat er niet om hoe het er uit ziet, maar wat je voelt en ervaart van binnen.

Wees lief voor jezelf en accepteer waar je bent en hoe je je voelt.

Rust uit als je voelt dat je het nodig hebt. Voel je vrij om oefeningen aan te passen als dingen niet goed voor je voelen. Je kan ook altijd aan de docent vragen of er andere alternatieven zijn. Ervaring is niet nodig voor de lessen. Als er medische indicaties zijn of andere dingen waar je rekening mee moet houden in de les, geeft dat voor de les door aan de docent.

Probeer regelmatig te komen, ook al ben je moe of heb je het druk.

Je zult ervaren dat jij je er beter door voelt. Als je echt resultaat van je praktische wilt hebben, dan is minimaal 2 keer per week trainen het beste. Eén keer in de week trainen is een mooie start.